Έλεγχος Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων

Έλεγχος Μηχανολογικων Εγκαταστάσεων


Έλεγχος Μηχανολογικων Εγκαταστάσεων


Η Θερμογράφηση σωμάτων  βασίζεται στην εξής αρχή : Όποιο σώμα βρίσκεται σε θερμοκρασία μεγαλύτερη του απολύτου μηδενός, εκπέμπει ποσό ακτινοβολίας ανάλογο με την θερμοκρασία του.
Εκμεταλευόμενοι αυτή την αρχή, μπορούμε να ελέγξουμε και να προλάβουμε βλάβες σε
οποιαδήποτε μηχανή η οποία έχει περιστρεφόμενα μέρη , μέρη τα οποία μεταδίδουν κίνηση,σε σημεία ελεγχόμενης τριβής, σε σωληνώσεις ροής, σε θαλάμους συμπίεσης, κλπ.

Η συστηματική παρακολούθηση της κατανομής θερμοκρασιών και η καταγραφή τους, βοηθά στην ομαλή λειτουργία τόσο των μηχανών όσο και ολόκληρης της γραμμής παραγωγής η οποία αποτελείται από πολλές μηχανές ή διαφορετικά κινούμενα μέρη.

Παραδείγματα εφαρμογών

Κατά τη λειτουργία αυτής της βιομηχανικής μονάδας, αποκαλύφθηκε μέσω της IR κάμερας, η φθορά της πυρίμαχης μόνωσης των σωληνόσεων μεταφοράς θερμών ρευστών, χωρίς την διακοπή λειτουργίας της.

Με τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου με τη κάμερα IR, καταγράφηκαν μεγάλες θερμοκρασίες στο εμπρόσθιο ρουλεμάν του κινητήρα, λόγω της μεγάλης τάσης των ιμάντων μετάδοσης κίνησης.


Αλλη μία υπερθέρμανση του κινητήρα η οποία μπορεί να οφείλεται σε υπερφόρτηση της αντλίας που κινεί.

Η προληπτική θερμογράφηση αυτού των κινητήρων αυτών, κατέδειξε τοπική αύξηση θερμοκρασίας σε ένα από τα κουζινέτα έδρασης του άξονα μεταφοράς κίνησης. Αυτό μπορεί να οφείλεται είτε σε ελειπή λίπανση είτε σε κακή συναρμογή του κουζινέτου.

Σε έλεγχο που έγινε σε βαλβίδα ανακούφισης δικτύου ατμού υψηλής πίεσης, αποκαλύφθηκε διαρροή ατμού η οποία δεν είναι ορατή σε γυμνό μάτι. Η διαρροή αυτή είναι και επικίνδυνη αλλά και κοστοβόρα

Αυτός ο κινητήρας λειτουργεί με πολύ υψηλή θερμοκρασία . Για τους περισσότερους κινητήρες η θερμοκρασία λειτουργίας δεν πρέπει να ξεπερνά τους 40 oC , πάνω από την θερμοκρασία περιβάλλοντος. Η αύξηση θερμοκρασίας λειτουργίας καταπονεί τον κινητήρα και μειώνει δραματικά τη διάρκεια της ζωής του κινητήρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μπορούσε η αυξημένη αυτή θερμοκρασία να οφείλεται σε υπερφόρτωση του κινητήρα ή σε κακή λίπανση.

Κακή ευθυγράμμιση ή ελλιπή λίπανση μπορεί να είναι η αιτία υπερθέρμανσης του εξωτερικού ρουλεμάν αυτού του κινητήρα. Παρατηρήστε τη θερμότητα σε αυτό το εσωτερικό ρουλεμάν. Αυτό δείχνει συνήθως είτε τη φτωχή λίπανση είτε ένα πρόβλημα μη ευθυγράμμισης. Τα ρουλεμάν πρέπει πάντα να είναι πιό δροσερά από το κέντρο της μηχανής ότι είναι μέσα.

Σε αυτή την μονάδα παραγωγής προπανίου εντοπίστηκε αστοχία εσωτερικής μόνωσης μέσα στο boiler

Πίσω όψη καλουπιού χυτηρίου

Εμπρόσθια όψη καλουπιού χυτηρίου

Θερμογράφηση σε χυτήριο αλουμινίου για την πρόληψη αστοχιών.

 

Η θερμογραφική παρακολούθηση του χυτηρίου, επέτρεψε την εξαγωγή συμπερασμάτων για τον προσδιορισμό της ταχύτητας ψύξης του μεταλλεύματος και την αποφυγή συγκεντρώσεων τάσεων μετά την ψύξη του.

 

Θερμογραφική απεικόνιση κινητήρα αυτοκινήτου εν λειτουργία.

 

Το ηλεκτρικό κύκλωμα των μπουζί λειτουργεί χωρίς προβλήματα, με ομαλή ροή ρεύματος.

Στο κέλυφος του ιμάντα εκκεντροφόρου παρατηρείται αυξημένη θερμοκρασία η οποία οφείλεται στις τριβές του ιμάντα με τη τροχαλία. Συνιστάται έλεγχος ιμάντα